Hvordan knekke krypteringen til Altibox?

I mine tidligere innlegg her på bloggen har jeg uttrykt min misnøye med at Altibox effektivt hindrer bruk av annet avspillingsutstyr enn boksen du må leie fra dem.

Etter en korrespondanse med en Altibox-ansatt på Twitter, forstår jeg at det vil ta lang tid før IPTV-tilbudet blir standardisert på noen som helst måte.

Men, som kjent er DRM (Digital Rights Management) dømt til å mislykkes. Det kan jo ikke fungere; brukeren (jeg) får både låsen og nøkkelen tilsendt.

Mitt spørsmål er da: Hvordan går jeg fram for å knekke krypteringen? Jeg har datautstyr til å «sniffe» på linjen og kan i prinsippet dumpe så mange gigabyte med data som jeg ønsker.

Dette er forøvrig fullt lovlig å gjøre i Norge såvidt jeg vet. Om du har dokumentasjon på det motsatte – føl deg fri til å kommentere det her.

Noen som har forslag på hvordan jeg går fram?

One Response to Hvordan knekke krypteringen til Altibox?

  1. Torstein sier:

    Hei..
    Har du funnet noen vei om DRM’en? foruten å hente videospilleren ned fra loftet?

    Nå er Altibox iferd med å fjerne Disney Junior, og ALLE opptakene til minien vil slettes. Dette bekreftet de nettopp til meg.

    Hvordan får vi tatt vare på opptakene vi har betalt for å få ta opp?

Legg igjen en kommentar

